PIAGAM PELANGGAN SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN LKTP JENGKA 2
KAMI WARGA SEKOLAH INI DENGAN PENUH
ILTIZAM, BERIKRAR DAN BERJANJI AKAN MENUMPUKAN SELURUH TENAGA DAN USAHA KAMI
KEPADA
MURID
-
Memastikan kecemerlangan
akademik dalam peperiksaan awam dan peperiksaan dalaman sekolah
-
Memastikan murid belajar dalam
suasana yang kondusif
-
Memastikan pembangunan
kerohanian, kebajikan dan keselamatan murid diutamakan
-
Memastikan semua murid mendapat
pengajaran dan pembelajaran yang berkualiti mengikut jadual waktu yang
ditetapkan
-
Memastikan semua hasil kerja
murid disemak dengan teliti dalam jangka waktu yang ditetapkan
-
Melahirkan murid yang berilmu,
beriman, berakhlak, kreatif dan inovatif demi kesejahteraan diri dan Negara
-
Melahirkan murid yang
berkualiti dan bersepadu dari segi akademik, kemahiran insaniah dan bina insan, serta memiliki daya tahan dan daya
juang yang tinggi.
-
Memberi khidmat kaunseling
kepada murid yang bermasalah dan mencari jalan penyelesaian yang dapat membantu
mengurangkan masalah yang dihadapi oleh murid
-
Mencapai 6 Aspirasi Murid mengikut PPPM
2013-2025
GURU DAN AKP
-
Bertugas sebagai pendidik dan
pembimbing kepada anak didik dengan penuh mesra dan bertanggungjawab
-
Memastikan pengagihan waktu
PdPc yang seimbang dari mengikut opsyen
-
Memastikan setiap guru dan AKP
mendapat peluang latihan sekurang-kurangnya 42 jam kredit atau 5 @7 hari
setahun untuk meningkatkan profesionalisme mereka
-
Memastikan guru dan AKP yang
baru bertugas menerima bayaran gaji dalam tempoh sebulan selepas pendaftaran
masuk.
-
Memastikan agihan tugas diberi secara adil dan
seimbang
-
Menyediakan guru dan AKP yang dedikasi,
prihatin, sedia membantu dan bekerjasama dengan pihak sekolah, ibubapa dan
komuniti
-
Menyediakan kemudahan dan
persekitaran tempat kerja yang kondusif dengan mengutamakan hal kebajikan
mereka
-
Mencapai 9 Bidang Keutamaan
mengikut PPPM 2013-2025
IBUBAPA/PENJAGA DAN PELAWAT
-
Menyediakan perkhidmatan
kaunter yang mesra pelanggan
-
Meningkatkan permuafakatan dan penglibatan
guru, murid, ibu bapa, komuniti, agensi kerajaan dan badan bukan kerajaan dalam
urusan pendidikan sepanjang hayat
-
Memastikan segala aduan daripada ibu
bapa/penjaga mendapat layanan segera
-
Memastikan laporan kemajuan
murid disampaikan kepada ibu bapa/penjaga selepas penilaian Pertengahan Tahun
dan Penilaian Akhir Tahun
-
Mencapai 11 Anjakan Transformasi Sistem
mengikut PPPM 2013-2025
PEMEGANG TARUH
-
Memastikan segala laporan
dihantar ke KPM, JPN, PPD sebelum atau pada masa yang ditetapkan
-
Memastikan segala urusan surat
menyurat dengan KPM, JPN, PPD diambil tindakan dalam tempoh 7 hari
-
Memastikan program
kecemerlangan akademik, kemahiran insaniah dan bina insan yang diarahkan oleh KPM, JPN, PPD dilaksanakan dengan
jayanya
-
Mencapai 5 Aspirasi Sistem
mengikut PPPM 2013-2025
Comments
Post a Comment